Hantering

Vi arbetar för att du ska få tillbaka det du glömt eller tappat på Västtåg. Det kan dröja upp till en vecka innan upphittat gods finns i vårt system.

Registrera ditt ärende i formuläret  på vår hemsida för snabbast hantering. Om vi lokaliserat godset, informeras du via e-post. Vi kontaktar dig via e-post, oavsett om vi får en matchning i systemet eller inte.

Du får mot en kostnad lösa ut dina tillhörigheter på vårt utlämningsställe. Godset kan även skickas till dig mot en fraktkostnad.

Sodexo Lost & Found Services sköter hittegodshanteringen på uppdrag av Götalandståg med Göteborg som central ort. Öppettider och besöksadress hittar du under ”Kontakta oss”.


Varje år görs 21 miljoner resor med tåg i Västsverige


Sodexo ansvarar för upphittade föremål på Västtåg


Varje månad får vi in ca 600 föremål i vår hantering


Ombordpersonal tar hand om upphittade föremål och lämnar in på närmsta inlämningsställe


Om du glömt något så registrera direkt på vår hemsida


Upphittade föremål transporteras vilket medför ledtider i hanteringen


Alla föremål registreras och paras ihop mot förfrågningar


Vid träff återfås föremålet mot en avgift på inlämnad plats