Vi arbetar för att du ska få tillbaka det du glömt eller tappat på Västtåg. Det kan dröja upp till en vecka innan upphittat gods finns i vårt system.
Registrera ditt ärende i formuläret på vår hemsida för snabbast hantering. Om vi lokaliserat godset, informeras du via e-post. Vi kontaktar dig via e-post, oavsett om vi får en matchning i systemet eller inte.
Du får mot en kostnad lösa ut dina tillhörigheter på vårt utlämningsställe. Godset kan även skickas till dig mot en fraktkostnad.
Sodexo Lost & Found Services sköter hittegodshanteringen på uppdrag av Götalandståg med Göteborg som central ort. Öppettider och besöksadress hittar du under ”Kontakta oss”.
Varje år görs 21 miljoner resor med tåg i Västsverige
Sodexo ansvarar för upphittade föremål på Västtåg
Varje månad får vi in ca 600 föremål i vår hantering
Ombordpersonal tar hand om upphittade föremål och lämnar in på närmsta inlämningsställe
Om du glömt något så registrera direkt på vår hemsida
Upphittade föremål transporteras vilket medför ledtider i hanteringen
Alla föremål registreras och paras ihop mot förfrågningar
Vid träff återfås föremålet mot en avgift på inlämnad plats